Content writer, copywriter, skribent, innehållsskapare

Totalleverantör av textrelaterade produkter. Jag skriver artiklar, skapar content, whitepapers, policydokument, pressmeddelanden. You name it. Om det har med text att göra, kan jag ganska troligt hjälpa dig med det.

Här bjuds du på en blandning av personliga och mer allmänt inriktade texter. Håll till godo.

Senaste inläggen:

Content writer & marknadsförare

Jag heter Andreas Soneryd och arbetat som marknadsförare och skribent i cirka 25 år. Mitt kunnande inom marknadsföring är brett. Jag har gjort allt från att programmera webbplatser, skapa sociala mediekampanjer, jobba med Google ads till att intervjua folk, designa och redigera tidningar. I princip är jag en en-mans-reklambyrå.

Jag har skrivit tre skönlitterära böcker. Det hör än så länge till mina stoltaste ögonblick. Nu för tiden ligger bokskrivandet på hyllan. Jag har varken tid eller ro med bokskrivande nu. Men när jag blir pensionär kanske jag gör ett nytt försök.

Varför ska du anlita en content writer?

Det är du som vet mest om ditt företag och dina produkter. Du vet allt om vad ditt företag gör och erbjuder. Men kan du förmedla det med tydlighet och självförtroende? Alla är inte bra skribenter. Det är helt okej. Och, även om du är det. Kan du konsekvent skriva genuint och värdehöjande innehåll som dina prospekt kommer uppskatta? Kanske inte. Det kan finnas orsaker att anlita en professionell skribent. Här har du några.

Skippar struntpratet och skapar kontakt

Dina kunder / besökare är inte lika insatta i ditt erbjudande som du är. Hur fin en speciell detalj än är, så är det inte säkert att kunden uppskattar att läsa om den, lika mycket som du vill prata om den. Om besökaren inte förstår, så är risken stor att hon eller han försvinner vidare till Instagram för att kolla på katt-memes. Kvalitetsinnehåll når ut till en besökare och uppmuntrar denne att göra något. En kunnig innehållsskapare kan ta ett komplicerat ämne och förenkla det för besökaren,

Förbättra SEO (sökmotoroptimering)

En professionell skribent optimerar ditt innehåll för sökmotorer. Konsekvent och värdeskapande innehåll är ett av de bästa sätten att hamna högre i sökresultaten. Om din webbplats har färskt och värdefullt innehåll, kommer den rankas högre. En bra innehållsskapare / content writer gör en sökordsanalys och baserar sin text kring den.

Dåligt skrivande förstör ditt varumärke

Texter med stavfel och dålig grammatik är direkt skadligt för ditt varumärke. Det ser oprofessionellt ut och ditt erbjudande förlorar en stor del av sin dragningskraft. Vad tror en kund om ditt företag, när du försummar presentationen över dina erbjudanden? Det är viktigt att ha ett unikt, engagerande innehåll där du presenterar ditt erbjudande. Om du har bra innehåll, är det lättare att konvertera ett prospekt till en kund.

Professionella skribenter levererar

Content writers / innehållsskapare / skribenter levererar resultat. De är inte bara duktiga på att skriva. Liksaså är de duktiga på att övertyga och producerar innehåll som gör dina prospekt till kunder. Det kan vara att få din webbplats synas bättre i sökmotorerna eller att övertyga någon som läser en broschyr från er. Det främsta målet för ditt innehåll är att läsare av det ska vidta någon form av åtgärd. Du måste övertyga dina kunder att du är den rätta för dem.

Varför ska du anlita mig?

Jag sticker ut näsan lite och säger: Det kanske du inte alls ska. Det finns förmodligen billigare skribenter att hitta på Fiverr eller Upwork. Ibland räcker det. Jag har jobbar med marknadsföring i 25 år. Skrivande har jag sysslat med längre än så. Enda sedan jag lärde mig hur man satte ihop bokstäver till ord och meningar har jag gillat att skriva. Utöver det har jag skrivit tre böcker för ett anrikt förlag. Mina färdigheter har förfinats under en lång tid. Jag är snart 50 år och skulle kunna titulera mig själv ”Senior Content Writer”. Det är vad du får tillgång till om du anlitar mig. Läs mer om mina tjänster.